2011年1月20日 星期四

121【整年的祝福 】

121整年的祝福

一月有人說:

好朋友就像幸運草一樣難找,能找到的人運氣真好!
A best friend is like a four-leaved clover, hard to find and lucky to have.( 佚名)

二月 還有人說:


朋友是送給自己的禮物。

告訴你:你不但是我送給自己的禮物,還是我的祝福哦!

A friend is a gift you give yourself.( 勞勃‧ 路易 ‧史帝文生 )

三月 我需要安慰的時候,你總是會出現。


你需要安慰的時候,我當然要趕快跑來囉!

不是說:患難見真情嗎?

A friend in need is a friend indeed. (拉丁諺語)

四月


被籬笆圍住怎麼會安全呢?被朋友保護才是最安全!捷克人都是這麼說的。

Do not protect yourself by a fence, but rather by your friends. ( 捷克諺語)

五月
西西里島諺語說

只有真正的朋友會告訴你:你的臉髒了。

我更不錯,我會幫你擦乾淨!

Only your real friends will tell you when your face is dirty and further more I will wipe for you. (西西里島諺語)

六月 有一位英國詩人說:


友誼能增加快樂,減少痛苦。因為好朋友會讓我們的快樂加倍,還會分擔我們的悲傷。」我決定來幫你的快樂加十倍,悲傷減光光。

Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief. (約瑟.愛迪生)

七月:


朋友就是跟一個人在一起很舒服,舒服到不用在意想什麼,不用考慮說什麼!

Friendship is the inexpressible comfort of feeling safe with a person, having neither to weigh thoughts nor measure words. (喬治.艾略特)

八月


如果我用愛心說誠實話,你聽了應該會覺得甜甜的對不對?因為聖經上說:「膏油與香料,使人心喜悅,朋友誠實的勸教,也是如此甘美。」

Perfume and incense bring joy to your heart. And a friend is sweeter when he gives you honest advice. (聖經,箴言27 章9 節)

九月 經上說:「朋友乃時常相親」。


意思是說:朋友總是要相親相愛,時常關懷!

A friend loves at all times.

十月


我想我能為你做的最棒的事,就是認真當你的朋友,我會努力哦!

The most I can do for my friend is simply to be his friend. (梭羅)

十一月 我們彼此相愛,像愛自己一樣。


Love each other as I have loved myself.

十二月 永遠當你的好朋友! Be your good friend forever!



Maggie摘錄2011.1.21

沒有留言:

張貼留言